uczennnice w czasie WF

V Ogólnopolski Tydzień Szczęścia w Szkole

Zakończyliśmy tydzień działań, pełnych ciekawości, kreatywnych wydarzeń i wspólnej zabawy. Kolejny rok przystępujemy do akcji, która na początku roku szkolnego dodaje nam energii na cały rok. Rozpoczęliśmy Tydzień Szczęścia w Szkole od podróży po wielu krajach, tradycjach i językach. Niezwykłe prezentacje narodów, tańca, muzyki, dań. W poszukiwaniu ciekawości kolejne dni z drobnymi krokami uważności to: ciekawość siebie, naszej wspólnoty, z pytaniami – jak na nas działa świat wirtualny. Tydzień Szczęścia w Szkole to okazja do małych ale ważnych działań. Poszczególne klasy wykazywały się niezwykłą kreatywnością. Dzieci z 2e rozmawiały o wspólnocie klasowej szukając różnic i podobieństw między jej członkami – wykonali wspólnotową koszulkę i złożyły podpisy odciskając kciuki. Do 3d zawitał ktoś wyjątkowy, niepowtarzalny i wartościowy – gość niezwykły. Emocje sięgały zenitu, gdy okazywało się, że pod kocykiem w wózku wychowawczyni zamontowała lustro i każdy mógł dostrzec tam siebie. Wspólnotę budowano podczas zajęć na pływalni, w świetlicy, na kręgielni. Na lekcjach WF – uczniowie szukali symetrii, naśladowali się wzajemnie. 6d znalazła również czas by porozmawiać o świecie cyfrowym. Ostatni dzień to okazja do łapania balansu – lekcje przeprowadzono w sposób nietypowy ale kreatywny. Podczas zajęć WF – w roli głównej stopy i troska o nie. Wszyscy szukali okazji do wspólnego relaksu, spojrzenia na siebie inaczej niż zwykle.

Ogrom działań świadczy o zaangażowaniu, dbałości o małe wielkie rzeczy, które naszą społeczność Trójki kształtują. Dziękujemy @Happiness at School za kolejny rok wspólnych inspiracji. Projekt Happiness at School zwraca uwagę na narzędzia psychologii pozytywnej, które mogą być wykorzystywane w edukacji szkolnej. Inicjatywy te mają na celu poprawę zdrowia psychicznego, efektywności nauczania oraz ogólnej jakości życia.

W Trójce – ważny jest dobrostan!

„Cała sztuka nauczania jest tylko sztuką rozbudzania naturalnej ciekawości młodych umysłów w celu jej późniejszego zaspokojenia; a sama ciekawość może być żywa i zdrowa tylko w proporcji, gdy umysł jest zadowolony i szczęśliwy”. Anatole France