Informacje „Trójki”

Szkolne przygody Gangu Swojaków

Ogólnopolski Projekt „Szkolne przygody Gangu Swojaków” promujący u najmłodszych pasję czytania i poznanie piękna polskiej natury oraz zagrożonych gatunków zwierząt w Polsce.

Uczniowie z kl. 1c udział w konkursie rozpoczęli od Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania. Pani Alicja kierowniczka świetlicy, a także uczennice z klasy: Lenka i Alicja przeczytały dzieciom rozdział: ”O żółwiu Zenku” z książki: „ Szkolne przygody Gang Swojaków – O tym, że pomoc ma moc”. Potem uczniowie odpowiadali na pytania pani Alicji dotyczące przeczytanego tekstu i jej bohaterów. Kolejnym etapem było zrealizowanie  scenariusza zajęć do tego przeczytanego rozdziału i na zakończenie dzieci wykonały wydzierankę przedstawiającą sóweczkę łącząc w całość przygotowane elementy. Codziennie wychowawczyni czytała kolejne przygody bohaterów z tej książki. Następnym etapem zajęć było oglądanie prezentacji:” Poznajemy gatunki zwierząt w Polsce zagrożone wyginięciem” i animacji, które ułatwiły naukę oraz  uatrakcyjniły uczniom te zajęcia o tych zwierzętach czyli o: rysiu,  żubrze, wilku, jeżu, sóweczce i  morświnie. Bardzo często uczniowie słuchali piosenki:” Zostaw przyrodę, przyrodzie!” oraz podcasty czyli dźwięki jakie wydają te zagrożone zwierzęta w swoim naturalnym środowisku, którym żyją . W projekt zaangażowali się też rodzice. W sklepie Biedronka zakupili książkę:” Chrońmy zagrożone gatunki”, ponieważ pieniądze z zakupu książki były przeznaczone na tę akcję. W ten sposób chcieli pomóc zwierzętom i zrealizowali  z dziećmi 12 punktów z „Dzienniczka Troskliwego Odkrywcy” z zadaniami, które motywowały  do wyjścia na świeże powietrze. Klasa wybrała się również na wycieczkę do parku. Aktywnie i miło spędziła  czas na świeżym powietrzu . W klasie podczas  zajęć z edukacji plastycznej uczniowie odbijali pozbierane liście i malowali zwierzęta zagrożone.  Na zakończenie kolejnych zajęć z tego konkursu chłopcy wykonali mapę Polski z bibuły , a dziewczynki nakleiły przygotowane wcześniej zagrożone gatunki zwierząt. Mapa z zagrożonymi gatunkami zwierząt była wystawiona na holu korytarza, żeby mogli ją zobaczyć i zapoznać się z nią inni uczniowie z naszej szkoły.